Friday 4 June 2021

אבא, אפשר לשיר לך שיר?


אבא, אפשר לשיר לך שיר? / מירב משולם לוי

ז'אנר: ילדים
32 עמודים
הוצאת ידיעות ספרים טל-מאי
שנת הוצאה בארץ: 2021


עוד ספר נפלא מסדרת הספריה שלי נחת בביתנו, ואחרי שכל כך אהבנו את הספר הקודם בסדרה שמלה מסתובבת החלטתי לקדם אותו ולתת לו עדיפות בהקראה. הספריה שלי היא סדרה המיועדת לילדים וילדות שמתחילים לקרוא לבד, בסביבות גילאי 5-7. למרות שהבת שלי עדיין לא קוראת היא בת 4.8 וקרובה לגיל קהל היעד, ובעיני הספרים יתאימו להקראה כבר מגילאי 4 ומעלה. אבא, אפשר לשיר לך שיר? הוא אחד הספרים הכי מצחיקים שהקראתי לזואי, והיא צחקה ממנו בלי הפסקה וגם אני. מסתבר שהוא ספר המשך לאבא, אתה עוד אוהב אותי? שלא היכרנו, כי כשיצא לאור ב-2018 זואי עדיין לא היתה בגיל המתאים בשבילו. טעות שתתוקן בעתיד הקרוב 😊

באחד מימי השבת לוקח אבא את דיתי ביחד איתו למוזיאון. אבא של דיתי הוא כתב בעיתון, והוא צריך לכתוב מאמר על המוזיאון, וכך יוכל לתפוס שתי  ציפורים במכה אחת: גם לעבוד וגם ליהנות יחד עם דיתי במוזיאון. הבעיה היא שדיתי לא ממש מרוצה כי במוזיאון צריך לשמור על שקט מוחלט. אבא עוסק בענייניו ואילו דיתי המשועממת מחפשת הרפתקאות, תוך שהיא מסתבכת עם השומר במקום, ועושה למוזיאון סדר מחודש. השובבות והיצירתיות של דיתי מובילים אותה לשלל תקריות משעשעות שכוללות גם חפצי אמנות ופסלים וגם אינטראקציות קורעות מצחוק עם השומר. איך ייגמר הסיפור והאם נהנתה דיתי מהביקור במוזיאון?

פסק הדין:
אבא, אפשר לשיר לך שיר? הוא הספר האהוב על זואי נכון לימים האלה. הוא קורע מצחוק, שובבי, מלא הומור, דמיון, יצירתיות והדמות הראשית כובשת ודומיננטית. בכלל לא מפליא שהספר הקודם בכיכובה של הילדה דיתי נבחר לככב במצעד הספרים. הספר מנוקד ומתאים לילדים שהחלו את דרכם בעולם הקריאה, לגן חובה ולכיתות א'- ב', אך יתאים גם להקראה על ידי ההורה החל מגיל 4. שמחתי להיתקל בעוד ספר שאויר על ידי המאייר האהוב עלי בספרי ילדים - אביאל בסיל, שכרגיל אייר בדיוק ובכישרון רב. אין מחיר לצחוק המתגלגל של זואי בזמן ההקראה של הספר הזה ולכן הוא מככב במקום הראשון בבית מבחינת כמות ההקראות. איזה כייף שהוא ילווה אותנו עוד שנתיים וחצי לפחות. ברשותכם אני הולכת לחפש גם את הספר הראשון על דיתי שכתבה מירב משולם לוי, כי מתחשק לי עוד המון צחוק בבית.

⭐⭐⭐⭐⭐






No comments:

Post a Comment