Sunday 23 May 2021

כי אני אוהב אותך

 כי אני אוהב אותך / גיום מוסו

ז'אנר: דרמה
256 עמודים
הוצאת כנרת זמורה-דביר
שנת הוצאה בארץ: 2021

גיום מוסו הוא אחד הסופרים שקראתי הכי הרבה בשנים האחרונות. חלק מספריו אהבתי ואפילו מאד, חלק היו פחות לטעמי, אבל מה שבטוח כאשר אני רואה את צמד המילים גיום מוסו על הכריכה אני מיד רוצה לקרוא את הספר, כנראה זה מה שעושה את מוסו לסופר כל כך מצליח בישראל ובעולם, הוא מסקרן. התרגומים לספריו של גיום מוסו לא יוצאים על פי סדר כרונולוגי, ולכן לפני שאני מתחילה לקרוא אני בודקת מתי הספר יצא במקור, כדי להכין את עצמי האם מדובר בספר חדש או שלא. למרות כל זאת, גיליתי שלא בהכרח אהבתי דווקא את הספרים החדשים יותר ולכן החלטתי לקרוא גם את הספר הזה שיצא במקור ב-2007. האם הוא עבר את מבחן הזמן?

מארק וניקול היו זוג צעיר ומצליח שגר בברוקלין. מארק הוא פסיכולוג מהטובים בתחומו, כזה שמרבה להופיע בטלוויזיה כדי להרגיע את הציבור אחרי אסונות לאומיים, הוא עובד יחד עם חברו הטוב, קונור, שגם הוא פסיכולוג ידוע, לאחר שפתחו מרפאה ביחד. ניקול היא כנרית מבוקשת ולוח ההופעות שלה תמיד מלא. לפני כחמש שנים הם עברו טרגדיה שבתם בת ה-5, ליילה, נעלמה ולא ברור מה עלה בגורלה. ליילה היתה יחד עם המטפלת שלה בקניון באורנג' קאונטי שבקליפורניה, וכדרכם של ילדים כנראה שהלכה ברגע שהמטפלת לא הסתכלה. מאז ליילה לא נראתה בשום מקום.

חמש שנים אחרי מארק מתקשה להתמודד עם האובדן של ליילה, וכעת הוא חי כהומלס בביבים של מנהטן. יום אחד הוא מקבל שיחה מפתיעה מניקול ובפיה בשורה: אתה צדקת - ליילה עדיין חיה. במקביל אנחנו מכירים שתי נשים צעירות: אליסון בת ה-26, יורשת מיליארדים, ואייווי בת ה-15. איך קשורות הנשים הצעירות לסיפורם של מארק וניקול? מה קרה לליילה ולאן היא נעלמה בחמש השנים האחרונות? אזהרה קטנה לי אליכם, אם הגעתם לקרוא את הסקירה עד כאן: נסו להימנע מקריאת התקציר של הספר. התקציר כולל בתוכו סוג של ספוילר שיכול לרמז לכם על כיוון העלילה וחבל. לשמחתי קראתי את התקציר בעברית רק אחרי שכבר הייתי בסופו של הספר ולכן לא נהרסה לי חווית הקריאה.

פסק הדין:
כי אני אוהב אותך הוא דרמת מתח קלילה שקראתי במהירות, עם דמויות טובות המעוררות אמפתיה. הוא לא היה מהמשובחים ביותר של מוסו כמו הנערה מברוקלין (האהוב עלי ביותר) או קולו של המלאך, אבל היווה עבורי הפוגה נעימה וכיפית ממבצע שומר חומות. מצד שני, הוא היה טוב יותר בעיני מהעלמה והלילה שקראתי בשנה שעברה, והתברג לו במקום טוב באמצע מבחינת האהבה שלי לספריו. אם חשקה נפשכם בספר קריא ומעניין עם עלילה מתעתעת, לא חדשנית מדי אבל עדיין מרתקת מספיק כדי שאסיים את הספר ביומיים בלבד - זה הספר בשבילכם.

⭐⭐⭐⭐












No comments:

Post a Comment