Friday 21 May 2021

הדרקון וסוד הענפים

 הדרקון וסוד הענפים / נטעלי גבירץ 


ז'אנר: ילדים
24 עמודים
הוצאת הקיבוץ המאוחד
שנת הוצאה: 2021

בימים האלה של מבצע "שומר חומות" אנחנו שוב מוצאים את עצמנו בבית לתקופה לא קצרה עם הילדים, ומה נעשה אם לא לחפש להם את הספרים הכי טובים ומעניינים? כאלה שמתאימים כדי לשכוח קצת מהצרות, להעלות חיוך על הפנים או צחוק בריא ומתגלגל? לידי הגיע לאחרונה הספר הזה של נטעלי גבירץ, סופרת מוכשרת שלא הכרתי. הספר משלב פנטזיה, שכידוע חביבה עלי ועל זואי, ואת כוח המשפחה, הקבוצתיות, העבודה המשותפת והיחד. הרבה אקשן יש בספר: מריבה בין חמישה אחים, תחרותיות, הגילוי של יתרון הקבוצה, קצת מתח, הסכמה הדדית וכמובן סוף נהדר.

שישה ילדים ולא פחות יש במשפחה שלפנינו, ארבעה בנים ושתי בנות. הבן הבכור נשאר להכין שיעורים בבית, ואילו חמשת האחרים משחקים בחצר. כל אחד מהם מנסה להוכיח שהוא השחקן הטוב והחזק ביותר. כאן נכנסת לסיפור אם המשפחה, עליה להחליט מי הלוחם האמיץ ביותר וזה שיוכל להביס את הדרקון הנורא. כל ילד הולך לאסוף ענף כדי לנסות להילחם בדרקון, וכל אחד מהם מביא את הענף הכי עבה, חזק ועמיד שהוא חושב שיוכל לעמוד בפני כוחו של הדרקון. עכשיו השאלה מהי האסטרטגיה הכי נכונה והכי טובה שבאמת תצליח? האם הענפים יחזיקו מעמד? איזה ענף של איזה ילד יצליח להביס את הדרקון?

פסק הדין:
איזה כייף של ספר מלא דמיון, יצירתיות, משפחתיות. אהבתי מאד את המסר המעצים על כוח האיחוד, והעובדה שהילד למד שביחד אנחנו תמיד חזקים יותר מאשר כל אחד לבד. כמה רלוונטי לימינו, ובעצם תמיד רלוונטי. סיפור העלילה משעשע ומותח, ומעצים את ערכי המשפחה שאני כל כך אוהבת. זואי אהבה מאד את הספר ולא שכחה לציין מי מהילדים הוא זה/זו שהצליח לפצח את האסטרטגיה לנצח את הדרקון. ומי הוא בכלל הדרקון ומהיכן הגיע? גם כאן כתבה הסופרת תפנית מקורית ומשעשעת. אני ממליצה על הספר בחום רב, הוא מתאים מאד לתקופה הנוכחית של ישיבה בבית עם המשפחה ובעצם לכל תקופה.

⭐⭐⭐⭐⭐









No comments:

Post a Comment