Thursday 5 November 2020

לאן נעלמה הגרב של אלמה?

 לאן נעלמה הגרב של אלמה? / יניב לוי


ז'אנר: ילדים
הוצאה ספרי ניב
  עמודים24
שנת הוצאה: 2020
 
אם יש משהו שאני אוהבת זה שהמציאות היא שמכתיבה את השפה. לרוב זה ההיפך, אולם המילה גרב היא דוגמה מצוינת למקרה כזה. גרב היא למעשה מילה ממין זכר. אולם כמעט כולנו משתמשים בה במין נקבה, גם ברבים שלה - גרביים. בתחילת הספר כותב הסופר יניב לוי פסקה המסבירה מדוע הוא מתייחס לגרב כאל נקבה, ואני קראתי והסכמתי עם כל מילה. ספר ילדים צריך להתכתב עם המציאות ועבור ילדים גרב היא נקבה. מדובר בספר ילדים שובב, שמח, ולזואי הייתה עמו כימיה מיידית.

גיבורת הספר היא אלמה. ילדה מתוקה וחובבת גרביים. בשביל אלמה, ביקור בחנות ורכישת גרביים חדשות זה לא פחות שווה ואף יותר מביקור בחנות ממתקים. בכל לילה, לפני שאלמה הולכת לישון היא גורבת גרביים חדשות. יש רק בעיה קטנה אחת: כמעט בכל לילה נעלמת הגרב השמאלית מהרגל של אלמה והיא מתעוררת רק עם גרב אחת! ההורים של אלמה חושבים שאלמה ממציאה, רק בשביל לקבל עוד זוג גרביים חדשות מהחנות האהובה עליה.

אלמה מחליטה לעשות מעשה, לבלוש ולגלות איך נעלמות הגרביים שלה כשהיא ישנה. היא תשכב במיטה ותתחבא מתחת לשמיכה ותחכה לראות מה יקרה. הבעיה שאלמה מאד עייפה והיא בכל זאת נרדמת. אבל לפתע היא מתעוררת. לאן נעלמות הגרביים של אלמה? האם אלמה תגלה מה עלה בגורלן?

פסק הדין:
לאן נעלמה הגרב של אלמה? הוא ספר מקסים, משעשע, כתוב בגובה העיניים, וכזה שכל הילדים שאני מכירה יתחברו אליו ויאהבו אותו. הספר בנוי כמעין הרפתקת בילוש קטנה, ששומרת על עניין וגם על דריכות - לפחות אצל בתי זואי, שנשארה סקרנית לאן נעלמו הגרביים של אלמה לאורך כל ההקראה. אהבתי מאד את העיסוק בחיי היום יום, את הקרבה למציאות חיינו, ואת השפה שבה משתמש הסופר. האבהות של יניב לוי ניכרת בכל שלב בסיפור העלילה וזה עוד יתרון גדול לספר. האיורים של אביטל אלתר מדהימים. אלמה מאוירת בצורה יפיפייה והספר כולו מאויר בגווני פסטל מרגיעים ושלווים. הסיפור מתאים מאד להקראה לפני השינה ויתאים לילדי הגן. אני וזואי ממליצות בחום רב.

⭐⭐⭐⭐⭐





No comments:

Post a Comment