Thursday 29 October 2020

על אהבה וערכים אחרים

 מירב גמליאל בושן על אהבה וערכים אחרים /

ז'אנר: ילדים
הוצאה עצמית
28 עמודים
שנת הוצאה: 2020

על אהבה וערכים אחרים הוא הספר הראשון בסדרת ספרים חדשה לילדים: מוזי מציג. גיבור הסדרה הוא כלב מתוק בשם מוזי שחי בקיבוץ עם בני משפחתו האנושיים, שכמובן מהווים את הדמויות הנוספות בסיפור. כששמעתי על הספר התחושה הראשונית שלי הייתה שהבת שלי תאהב אותו ותתחבר אליו, כי היא אוהבת מאד ספרים עם בעלי חיים כגיבורים. כשקיבלנו את הספר מיד משכה את עיניה הכריכה הצבעונית והיפיפייה שלו, ונותר היה רק לגלות האם היא גם תבין את התוכן ותהנה מההקראה.

כבר שפתחנו את הספר מצאה חן בעיני מאד החלוקה שלו. הספר מחולק לרשימה של ערכים: אהבה, משפחה, שונות וייחודיות, בריאות, אהבת הטבע, חברות אמת, עידוד להצלחה, עצמאות, אחריות, אמץ לב ואהבת אחים. ערכים טובים וחשובים לכל הדעות. כל ערך קיבל צמד עמודים וסיפור קצר, מלווה באיורים תואמים. בכל סיפור הדמויות מתחלפות אך מוזי הכלב תמיד במרכז. בני משפחתו של מוזי: יואב הילד, אבא ואימא מככבים כמובן ברוב הסיפורים, אך ישנן גם דמויות נוספות מתחלפות כמו וטרינר, ילדים אחרים, בעלי חיים נוספים, וכלבים מגזעים שונים.

ניכר כי הושקעה מחשבה גם בסדר הופעת הערכים, ושלא נכתבו באקראי, אלא שנבחרו מהקל אל הכבד, או מהפשוט אל המורכב. כך שהספר מתחיל בערך הבסיסי והחשוב לילד – אהבה, ומסתיים בשיא של הגעת תינוקת חדשה למשפחה ואהבת אחים. הספר נכתב אמנם בגוף שלישי אבל מנקודת מבטו של מוזי, ודרך ראייתו את העולם מסביבו. אהבתי מאד את ההאנשה ואת החשיבה הברורה של הסופרת שהכלב הוא בן משפחה לכל דבר. אהבתי גם את חלוקת האחריות בקרב בני המשפחה והעובדה שהאחראי הישיר על מוזי הוא בעצם יואב הילד.

פסק הדין:
על אהבה וערכים אחרים הוא ספר מקסים שעושה שימוש בכלבים ובעלי חיים על מנת להקנות לילדים ערכים חשובים לחיים. מירב גמליאל בושן היא מאלפת כלבים מוסמכת, שהחליטה לשלב את אהבתה לעולם החי ביחד עם אהבתה לכתיבה, והתוצאה מלבבת ומחממת לב. אהבתי מאד את בחירת הערכים של הסופרת, את החלוקה של הסיפור על פיהם ואת הבחירה שלה בסדר הופעתם. הבת שלי אהבה מאד לשמוע על קורותיו של מוזי הכלב, ובדרך ניתחנו ביחד כל סיפור על מנת שתבין את משמעותו ואת הערך שעומד מאחוריו. הספר מומלץ בחום לילדי הגן והכיתות הנמוכות ויתאים לטווח גילאים רחב. שמחתי לגלות שצפויים ספרים נוספים בסדרה ואנחנו מחכות להם בקוצר רוח.

ניתן להשיג את הספרים דרך הסופרת ובאתר:
 http://www.mozzi-dog.com/ 

⭐⭐⭐⭐⭐



No comments:

Post a Comment