Monday 26 October 2020

השבועה הנמהרת שלנו

 השבועה הנמהרת שלנו / ברין גרינווד

 

ז'אנר: דרמה
395 עמודים
הוצאת עם עובד
שנת הוצאה 2020

ברין גרינווד זכתה בכישרון כתיבה יוצא דופן. היא הוכיחה לי את זה בספרה הראשון, כל מה שקרה שם באמת, שנקרא בשקיקה. אבל אחרי שקראתי את השבועה הנמהרת שלנו, שתפס ומשך אותי אל תוך העלילה כבר מהפרק הראשון, הבנתי שאקרא כל ספר שהיא תהיה חתומה עליו. מה שאני אוהבת בספריה זה שהיא מכניסה אותי לעולמות זרים. אלה לא סיפורים על אנשים נורמטיביים. ברין גרינווד אוהבת לכתוב על האנשים שבשוליים. הפעם היא ממקמת את עלילת הספר במרכז ארה"ב, בעיר ויצ'יטה שבמדינת קנזס.

גיבורת הספר היא ז'ורז'ה, המכונה זי. זי בת ה-26 היא לא גיבורה נשית סטנדרטית במיוחד בספרים שאני קוראת. היא גבוהה ומתנשאת לגובה של 1.80, יש לה פה ללא פילטרים, רעמת שיער ג'ינג'י פרוע, קעקוע ענק על הרגל, ולב טוב ורחב. היא מלצרית, משלימה הכנסה כשליחה שמעבירה גראס מסוחר אחד למשנהו, ובגדול מתפרנסת מכל הבא ליד. החיים לא היו טובים אליה במיוחד. היא גדלה עם אם חד-הורית ואב שישב בכלא. לזי יש אחות בשם לה-ריין ואחיין בן 5, מרקוס, אליהם היא קרובה.

זי עברה תאונת דרכים ונאלצה לעבור טיפולי פיזיותרפיה. יום אחד היא פוגשת את ג'נטרי בחניון המרפאה. ג'נטרי בן ה-24 גם הוא אינו גיבור גברי טיפוסי. הוא אובחן כאוטיסט בתפקוד גבוה, ומתגורר אצל משפחת אומנה שאימצה אותו. לג'נטרי יש חברים דמיוניים שמדברים איתו ואליו, וכבר מגיל צעיר הוא ידע שהוא רוצה להיות אביר, והוא נוהג להשתתף בשחזורים של קרבות מימי הביניים. השפה שג'נטרי מדבר אינה אנגלית עכשווית "רגילה", אלא אנגלית קדומה מימי הביניים. לכן כשזי נתקלת בו לראשונה והוא מכנה אותה הגבירה ז'ורז'ה, היא לא ממש מבינה מה הוא רוצה ממנה.

כך נכנס ג'נטרי לחייה של זי. זי מבינה שקצת עזרה לא תזיק לה, אחרי שהיא מסתבכת בכמה תקריות וגם נאלצת לעזור ולתמוך במשפחה שלה. יש הרבה נגיעות בפשע, גזענות, משפחות לא מתפקדות, צרות כלכליות ושני אנשים שהחיים לא נתנו להם הרבה סיכויים. ומכל המרקחה הזו נוצר סיפור נפלא.

פסק הדין:
השבועה הנמהרת שלנו הוא סיפור אגדה מודרני, עם אביר וגבירה, גיבורה כובשת לב וגיבור שאי אפשר שלא להתאהב בו. ברין גרינווד פתחה לי פתח למחוז העוני של קנזס, והרגשתי את הקסם פורץ מבין הדפים. התמכרתי לכתיבה המיוחדת והנוגעת שלה. העלילה אינה רק רומנטית, יש כאן גם מתח, פשע, וג'נטרי אחד שלא הפסיק לגרום לי לחייך. השבועה הנמהרת שלנו הוא מסוג הספרים שיכולתי להמשיך לקרוא ולקרוא. משכתי את הקריאה הכי לאט שיכולתי, אך לצערי בסופו של דבר הוא הסתיים.

⭐⭐⭐⭐⭐






1 comment:

  1. אורלי שטרית
    סמל תג
    סקירה מהממת נועל'ה,עשית לי חשק מטורף. הספר הזה מחכה לי ופחדתי שיהיה לי כבד. שכנעת אותי להתחיל - מקווה שלא ייגמר לי מהר מידי😱

    ReplyDelete