Thursday 22 October 2020

ברווזונת מתגעגעת

 ברווזונת מתגעגעת / טובה שינברג

ז'אנר: ילדים
הוצאת הקיבוץ המאוחד
24 עמודים
שנת הוצאה: 2020


ספרים העוסקים בקשר הבלתי ניתן להפרדה בין אם לילדיה אהובים עלי במיוחד. כנראה בגלל שאני ובתי קשורות מאד האחת לשנייה, ואני אוהבת להמחיש לה באמצעות הקראה של ספרי ילדים גם קשרים של משפחות אחרות וילדים אחרים לאימם. בספרי ילדים רבים נפוצה האנשה של בעלי חיים, וכך גם כאן. לבעלי החיים מוענקת מודעות עצמית, מחשבות ויכולת לנסות לשנות את גורלם ואת עתידם, רק כדי לגלות בסוף שגורלם בעצם שפר עליהם ומה שהיה להם מלכתחילה הוא הטוב ביותר עבורם. התרומה של ההאנשה לעלילה היא גבוהה וחשובה. הפעם הגיבורים שלנו הם שני ברווזונים, בן ובת, ואימם הברווזה.

שני ברווזונים, שהם גם אחים, ברווזון וברווזונת יצאו לטיול בסירה שבאגם. בהתחלה הם חותרים בנחת, הנוף מסביבם יפה, מזג האוויר נעים, השמים כחולים והשמש זורחת. פתאום מבינים השניים שהם התרחקו לא מעט, ובעצם הם לבדם. באותו הזמן בדיוק מבחינה גם אימא ברווזה ששני הברווזונים שלה נעלמו ואינם לצידה.
הברווזונים מתחילים לדאוג. הם מתקרבים האחד לשני במרכז הסירה, ומנסים לנחם האחד את השנייה. שלפתע פתאום מי הנחל סוחפים אותם בין שיחים ארוכים, גבוהים ודקים והם מבחינים באימא ברווזה. כשהם מתקרבים אליה היא מחבקת את הברווזונת, עולה לסירה, ושלושתם מפליגים אל הסוף הטוב.

פסק הדין:
סיפור מקסים על פרידה מהורה ומציאתו, שתורם להמחשת הקשר החזק בין הורים וילדים, ותורם לביטחון העצמי של הילד עם סוף טוב ומרגיע. העלילה כולה נכתבה בחינניות ומדלגת בין שמחה לדאגה, ובין דאגה לתחושת ביטחון ורווחה. אהבתי את המשחק המילולי בכותרת הספר: מִתְ-גַּעְ-גַּעַ-ת, שמשלב את הגעגועים עם הצליל שמפיקים ברווזים. האיורים של אביאל בסיל מעצימים את חווית הילד. הם מרהיבים, ססגוניים ומנגישים את סיפור העלילה לילדים קטנים, כך שהספר יכול להתאים גם מגיל שנתיים ואף שנה וחצי. נהניתי מאד להקריא את הספר לבתי והיא נהנתה מאד להקשיב לו. ממליצה על הספר בחום רב.

⭐⭐⭐⭐⭐





No comments:

Post a Comment