Wednesday 16 October 2019

איך לצייר בקלות חד קרן


איך לצייר בקלות חד קרן ועוד חיות חמודות ב-5 שלבים פשוטים וברורים / סופי שרי
איורים: לולו מאיו

ז'אנר: ילדים
48 עמודים
הוצאת דני ספרים
שנת הוצאה בארץ: 2019

האמת הכואבת: אני לא יודעת לצייר.
עוד אמת אבל לא כואבת: הבת שלי בת השלוש מבקשת ממני לצייר לה בכל הזדמנות.
אז מה אני עושה? מציירת. אבל כל דמיון בין מה שהיא ביקשה במקור לבין התוצאה הסופית הוא מקרי בהחלט.

הספר הזה התאים לשתינו כמו כפפה ליד. ברגע שהוא הגיע אלינו התיישבנו מיד שתינו, אני ובתי, ליד השולחן עם עפרונות צבעוניים, והתחלנו במלאכה. כל צמד עמודים בספר מדגים כיצד לצייר בעל חיים או יצור דמיוני בחמישה שלבים בלבד. ספרתי כ-30 בעלי חיים מקסימים בספר, שזה המון: חד קרן, לוטרה, דביבון, דב, פלמינגו, קנגורו, עצלן, בונה, בואש, עכבר, חתול, ינשוף, פרה, ארנב, שועל ועוד עשרות בעלי חיים אמיתיים ודמיוניים.

הספר נבנה בצורה נוחה מאד, כשבדף אחד יש לנו את חמשת השלבים הפשוטים כיצד לצייר את החיה, ובעמוד שלידו יש לנו מקום לצייר בעצמנו – כך שאפשר וגם כדאי לצייר בתוך הספר עצמו. חלום של כל ילד. הוא מתחיל בציור של צורה בסיסית כגון: עיגול, אליפסה, מלבן, וכדומה, ומשם ממשיך להוספה של פרטים נוספים, עד שנוצר האיור המלא של החיה.

התחלנו בחד הקרן וכל אחת מאתנו ניסתה לצייר אותו. את הציור בתוך הספר השארתי לבת שלי, שנהנתה מכך מאד כמובן, ואני ניסיתי לאייר על דפים. כשהספר התקדם המשכנו לבעלי חיים נוספים, ואני מודה שנהניתי ממנו לא פחות מהבת שלי.

אני לא מאיירת כמו לולו מאיו, וכנראה שאת הציורים שלי כבר לא יתלו באף מוזיאון לאמנות, אבל הצלחתי לצייר לבת שלי חד קרן לא רע בכלל, וגם בעלי חיים נוספים, והכי חשוב שהיא הייתה מרוצה ושמחה. השעות עפו לנו ומצאנו את עצמנו מציירות וצוחקות בלי הפסקה. בילוי מושלם של אחר הצהריים.

פסק הדין:
כל אחד יכול ללמוד לצייר עם הספר הנפלא והקסום הזה. ומה שעוד אהבתי בו היא העובדה הפשוטה שהוא מוגדר לילדים אך בעצם מתאים לכל גיל. בגילאים קטנים מאד כשההורה מצייר עבור הילד, הוא יעיל עבור הורים כמוני שלא מסתדרים גם עם קו ישר. כשהילד גדל הוא מצייר בעצמו לפי השלבים שבספר, וכך הופך הספר למעין חוברת הדרכה. זה ספר שגדל ביחד עם הילד, ולכן יתאים לטווח גילאים גדול מאד. מהרגע שהילד מתחיל להתעניין בציור, בסביבות גיל שנתיים וחצי ועד לגיל 12. זה לא עוד ספר קריאה כי אם ספר שמעודד את היצירתיות של הילד, ומפעיל אותו לשעות רבות. קל מאד לעקוב אחרי טכניקת האיור הפשוטה שבספר, ובנוסף היא מקורית מאד. מעולם לא חשבתי שכל כך קל לצייר חד קרן. מומלץ, מומלץ, מומלץ!

⭐⭐⭐⭐⭐



No comments:

Post a Comment