Thursday 10 October 2019

אבירי הממלכה


אבירי הממלכה / לוטם שגב

ז'אנר: פנטזיה
230 עמודים
צמרת הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2019

יש ספרים שאני יודעת מראש שיהיו לטעמי עוד לפני שאני קוראת אותם. אבירי הממלכה הוא אחד מהם, וכשקראתי את התקציר שלו ידעתי מיד שזה ספר שאני רוצה לקרוא. כבר יותר משנתיים שאני קוראת ספרים דיגיטליים. הם זמינים, הם נוחים, הם ידידותיים לסביבה, והם זולים יותר. הפעם, לשם שינוי, רציתי לקרוא דווקא את המהדורה המודפסת, כי הייתה לי הרגשה שזה ספר שארצה להשאיל אחר כך גם לאחרים.

כל מי שקורא ואוהב פנטזיה, כמוני, יודע שבכל פעם שהוא מתחיל ספר חדש הוא עומד להיכנס לעולם חדש ולא מוכר. לכל ספר פנטזיה יש עולם שלם משלו, וההתרגשות הראשונית בתחילת הספר מועצמת יותר כשמדובר בז'אנר הזה, וזה מה שכל כך כייף בו. העולם בספר אבירי הממלכה מכונה מעבה הענן. במעבה הענן חיים מאות יצורים מסוגים שונים, וכל גזע חי לו בממלכה משלו. בתחילת הספר ישנה מפה מאוירת שממחישה יפה את המבנה של מעבה הענן, והיכן שוכנת כל ממלכה.

גיבור הספר שלפנינו הוא המלך מגנאוס. מגנאוס הוא מלך צעיר, אמיץ לב וישר שמולך על ממלכת מגן. הוא ירש את המלוכה מהוריו - שכבר אינם בחיים. חברו הטוב של מגנאוס ודמות ראשית נוספת בספר הוא נסיך האש חמה. חמה הוא יצור מיוחד שכולו אש. אמו הייתה פיית החכמה, והוא נוצר במפגש בינה ובין הר געש. בחמה אי אפשר לגעת, והוא ניזון מעלים מסוגים שונים, וישן במיטת לבה מיוחדת.

הסיפור מתחיל כאשר מגנאוס וחמה מקבלים מסר מיונת הענן. היא מספרת להם שהמלך לוק, מלכה של ממלכת אובן, זקוק לעזרתם. מגנאוס וחמה יוצאים מיד לפגוש את ידידם בכדי לסייע לו. כאשר הם נפגשים, מספר להם לוק שהוא זקוק לשרביט הנמר בכדי להציל את ממלכתו מאנשי הזאב שמאיימים עליה. הבעיה היא שאת שרביט הנמר לא קל להשיג. הוא מוחבא היטב מחשש שייחטף וייעשה בו שימוש לא נכון ולרעה, שכן יש לו כוחות מיוחדים ליצור צבא של יצורים בשם סתפים. מגנאוס וחמה משתכנעים, ויוצאים לדרכם להשיג את שרביט הנמר.

בשלב מוקדם בספר ישנו טוויסט גדול בעלילה, שאותו כמובן אשאיר לכם לגלות בעצמכם. נכנסתי לעולם שלם של ממלכות שונות וגזעים של יצורים שונים והכרתי אלפים, גמדים, קיקלופים, אנשי חזיר, ערפדים, סתפים, ועוד המון יצורים אנושיים ולא אנושיים, דמיוניים ומציאותיים.

פסק הדין:
אבירי הממלכה הוא ספר מסע. ספר על אומץ לב ועל גבורה. ספר על כוחה של חברות ועל כאב הבגידה. לוטם שגב בנה עולם קסום ומרתק שנהניתי מאד לקרוא. עולם סוחף, מלא בדמיון ועשיר בדמויות ובפרטים. בעיני מדובר בהישג גדול במיוחד שמדובר בספר הביכורים שלו. ניכר שכתיבת הספר ארכה זמן רב מפני שהעלילה מהודקת והדמויות מגובשות, ונעשתה עבודה טובה מאד בעריכה, כי אין בו רגע דל. הספר מתאים מאד לנוער, ולילדים בסביבות גיל 10, ואולי אף קודם. יש לי הרגשה חזקה שהאחיין שלי בן ה-10.5 יאהב אותו מאד. איזה כייף לגלות שקיימת פנטזיה ישראלית מקורית, ואני מקווה לקרוא עוד ספרים של הסופר בעתיד.

⭐⭐⭐⭐




No comments:

Post a Comment